Popular Posts

Saturday, November 8, 2008

'jika aku nak meneliti seorang perempuan, akan aku lihat bahagian punggungnya'

pergggghhh,,,agak pervert tajuk aku kali inih...

eh..tapi kan dah realiti...ini yang selalu dibincangkan oleh pihak lelaki...tapi bukan ke golongan perempuan akan bercakap hal yang sama mengenai golongan lelaki...???

hahaha,,,aku bukan nak crita fasal bentuk tubuh yang mengiurkan...tapi yang aku nak crita ni fasal tutup aurat,,dan hubungan antara lelaki dan perempuan tanpa batasan yang sedang berkembang di negara kita yang maju dan open minded(atau open segala2nya) inih...

kenapa 'jika aku nak meneliti seorang perempuan, akan aku lihat bahagian punggungnya'?

sebab, faktor akhlak dan ketinggian maruah seorang wanita...pada zaman sekarang boleh dilihat dari segi dia berpakaian...

semalam aku g bilik din...syok oo layan ceramah ustat azhar dari ganu...'dok rok chettong' dia slalu sebut,,hahahah...tapi bila masuk bab wanita menutup aurat,,,dia cerita bagaimana sepatutnya tertib seorang wanita bergelar muslimah menutup aurat...

seeloknya memakai kain dan pakaian yang tidak menjelaskan bentuk tubuh badan mereka yang comel2 belaka ituh...perghhh...

bagaimana kalau nak memakai seluar.??

ustat azhar kata "bajunya haruslah labuh sehingga menutup bulatan punggungnya"...

bermakna kalau nampak bentuk walau sedikit pun arc bulatan bawah..punggungnya maka wanita tersebut telah berjaya menurunkan maruah dan harga dirinya,.,.so aku suggest kalau nak pakai seluar pun..tutuplah dengan baju sehingga separuh bahagian pehe....

kalau baju plak ,,jangan ditanya lagi apa yang patut di tutup...
.............................................................................................

"wanita kerjanya di rumah, lelaki kerjanya di luar rumah"

ustat tu kata lagi...

mengingatkan kita pada zaman islam dimuliakan dahulu, setiap insan x kira lelaki atau perempuan akan menyayangi islam dan tidak akan mempersoalkan hukum hakamnya lagi.,..yang wanita berhijab, dan berpurdah,,,yang lelaki mengawal matanya dan nafsunya....dan segala2nya suci dan penuh dengan kawalan islam....

aku rasa menyesal dengan keadaaan diriku dan suasana yang aku lalui, dimana malaysia, golongan wanitanya suka bekerja diluar,,,dan selalunya bercampur gaul dengan lelaki tanpa batasan...

aku rasa sedih bila teringatkan hak suami akan isterinya..dimana kecantikan isterinya sepatutnya hanya miliknya,,,tetapi bila si isteri bekerja di luar,, habis segala jenis kecantikan dipaparkan, mekap2 dan baju2 kebaya seksi, dan segala jenis haruman yang menarik di pertontonkan,.,,apekejadahnya,,,(pakai le seksi2 dalam rumah,,,tunjuk kat suami..kan ke bagus,,,hmmm)

dan aku rasa sedih bila teringatkan tanggungjawab seorang bapa dimana anak perempuannya itu jika tidak ditegur walau dalam hal se'kecil' cara berpakaian, maka fasiq dan dayuslah jadinya dia...

apatah lagi jika si ayah tidak menghalang anaknya dari masuk kedalam suasana pergaulan antara lelaki dan perempuan,,tanpa nikah...

aku tengok di universiti yang aku sedang belajar sekarang pun...cara berpakaian, memang hancus.,,tapi bertambah hancus hati aku, bila segala jenis gadis di u ini, boleh berdua2 dengan lelaki yang menjadi pilihan hawa nafsunya....berjalan sama2 makan sama2 g kelas sama2 shopping sama2jogging sama2 tido?..sahih kalau bapaknya tahu, kalau bapak nya x tegur perkapelan yang berlaku, nescaya dayuslah bapaknya.,..dan neraka lah tempat untuk perkara2 yang dayus,,,wahai gadis2..tidakkah engkau sayang bapak2mu??...berbanding balak2mu ituh..mereka sendiri jahil seperti aku...aku takut,,mereka sendiri akan menjadi dayus kerana gagal menasihati anak2 gadisnya nanti, kerana beribukan kamu......

sistem pendidikan kita pada hari ini adalah sistem yang bukan di dalam cara islam..kerana cara islam adalah memisahkan golongan perempuan dan lelaki...harus ada kain sempadan untuk menghalang cetusan nafsu kaum muda mudi...

ustat azhar adalah seorang yang arif dalam bidang hukum...

bila dengar ceramah dia yang x putus dengan lawak jenaka meme sronnok,tapi... sesekali hati ni menangis bila terkenang suasana masyarakat kita yang sedang rosak dan beransur punah ranah dek sistem yang tidak islam...bila dibangkitkan ustat azhar...

......................................................................

jadi tajuk, atau ayat dibawah ini, aku tujukan kepada anak2 lelaki aku nanti..yang aku akan usahakan mencari ibu yang menutup punggungnya dari penglihatan orang ramai...


"wahai anakku, nak cari bini, USAHAlah mencari yang menurut, memahami dan memenuhi hak suaminya...dan cara nak kenal wanita yang bagus pada zaman ni, ikut macam bapak....


'jika aku nak meneliti seorang perempuan, akan aku lihat bahagian punggungnya'

(pandangan pertama yang x lama dan x sengaja,,,kan ke dah jadi rezki so meneliti kat atas, aku ubah jadi perkataan terlihat...)


'jika aku nak terlihat seorang perempuan, akan aku terlihat bahagian punggungnya'"

boleh pulak jadi gituu pulak e yeee....

2 comments:

dielas said...

good topic to discuss...tapi perlukah tgk kt situ...huhu..takut kang ada yg mkn sepatu

iBNu iSMAil Al-SalaM said...

ehh...haram...mana leh..ter tengok x pe la...ayat tu nak bagi menarik je,,,

Masukkan Email disini, supaya anda dapat UPDATE!!!:

Delivered by FeedBurner

Custom Search