Popular Posts

Wednesday, November 20, 2013

BAHAGIAN 2 Cara Nak Kuruskan Badan..,,,,kurang 6 kg dalam 2 minggu 2 hari,,,(lebih kurang)

ISI
So sekarang masa untuk menyampaikan praktikal ilmu ini:

1. anda ikut pemakanan ini selama 6 hari pada setiap minggu
2. anda tidak boleh memakan makanan yang manis dan mengandungi gula ringkas,
·         air manis,
·         makanan yang ada gula..
·         nasi
·         ubi
·         apa saja jenis roti
·         tepung
·         kek
·         roti
·         buah buahan
·         madu
·         salutan tepung yang bergoreng pada ayam/daging goreng
·         minuman 3 in 1.

3. anda boleh makan
·         segala jenis daging yang halal, ayam, ikan
·         Telur
·         jenis kekacang, kacang tanah, peas, red bean, dan len2 lah,,,(ini menggantikan sumber tenaga dari nasi)
·         seberapa banyak sayur yang anda mahu
·         air kosong
·         air nyior tanpa isi

4. Makan apabila lapar..berhenti sebelum kenyang…selalunya aku makan 4 kali sehari,,,kalau lapar aku makan kekacang tu..dalam setengah genggam…kalau cara makan anda betul..anda x lapar diantara waktu makan,,,lebih kurang 4 jam sekali anda lapar

5. Pagi2 aku selalu makan dalam 2 biji telur dan kekacang…buatlah resepi apapun…ada banyak kat internet…cari slow carb diet resepi…

6. dalam jam 10 ke 11 aku selalu ratah kekacang..

7. Jam 1 ke 2 petang, aku makan daging/ayam/Ikan/telur= sumber protein…lbih kurang saiznya setengah genggam tangan kita…kekacang lebih kurang 1/3 ke ½ dari saiz genggam tangan kita..kalau anda lapar lagi selepas makan..sila tambah jumlah kekacang ini…dan juga sayur seberapa banyak yang anda mahu…

8.makan malam juga lebih kurang macam no 7…

9. makan petang dalam jam lima..aku slalu jamah kekacang ni…

10. kekacang kering leh di beli di convenient store…ala yang dalam bungkus tu,,,aku slalu beli broad beans, peas, kacang tnah…pistachio dan gajus…agak mahal,,,

11. banyakkan minum air kosong..sekurang2nya lebih kurang 1.5 liter..

12. Pada hari ketujuh,,,anda boleh makan apa sahaja,,,ikutlah sunnah nabi…makan apabila lapar…berhenti sebelum kenyng..makanlah kek ke…air manis ke..nasi lemak ke…me ke…pastry ke..dan len2 lah,,,

13. Pada hari ke tujuh ini,,anda ‘wajib’ makan makanan jenis yang dilarang pada keenam enam hari anda pantang itu,,,ada tujuannya,,,,dari segi biologi…

14. ukuran berat badan dan saiz boleh diambil pada pagi hari ke tujuh sebelum anda melantak…..

Ini contoh berat penurunan beratbadan aku:

SAMBUNG BAHAGIAN 3

BAHAGIAN 1

No comments:

Masukkan Email disini, supaya anda dapat UPDATE!!!:

Delivered by FeedBurner

Custom Search