Popular Posts

Thursday, February 12, 2009

Multilevel marshitting…..episod terakhir….


So…kami sampai kulim…pagi tu….pagi tu kawan aku dah g keja…lagi dua orang yang mengajak dia tu tengah tido,..aku pun kemas2 barang dengan hati yang agak kecewa dengan sahabat aku…tapi sebab aku x mengharap,,,so aku relaks je,,,bila aku kat atas moto aku check sms…

“hang lepaak la dulu kat rumah aku..layan dvd2 tu,,,malam nanti kita bincang..aku nak tau gak pendapat hang….”

Pergh,,,,la,,,,berubah fikiran lak dia….aku lak x leh lepak….so aku balik rumah aku dulu kat selama…petang tu aku lepak kat rumah kakak aku..kat kuaters poli sultanah bahiyah,,malam tu aku bawa bahan2….nak menasihat kawan aku tu,,

Aku nak menasihat,,yang mana mlm yang dia nak join tu…sebenarnya satu perkara yang x suci…dan memperbodohkan bangsa melayu…

Kenapa x suci:

  1. Menggunakan duit dan material,,,untuk menjerat orang melayu,,,jadi kera…dan jadi ahli depa…
  2. Aku x nampak upline dia solat.
  3. sedih aku nampak ramai orang teruja2 dengan adrenalin rush,,,melompat2 dan hu ha,,,macam depa memang terjamin bakal dapat jadi ‘macam orang kaya’..sepanjang progam tersebut..
  4. depa x baca doa pembuka majlis….
  5. depa memuja duniawi….dan keseronokan hidup di dunia…

kenapa memperbodohkan bangsa melayu:

  1. Sebab bangsa melayu yang x mengenal mlm adalah seperti kera…
  2. Sebab mlm depa ni,..walau kononnya kukuh dah meluas 11 buah Negara

: ini bermakna bangsa melayu dah lewat masuk pasaran,,pasaran dah tepu..

  1. Bangsa cina…dah amik tempat first,,,,depa makin kaya,,,,depa dah tarik bangsa depa masuk awal,,,last sekali baru depa tarik bangsa melayu,,,,
  2. aku pun ada darah orang cina jugak mengalir dalam saluran darah aku,,,

tapi,,,dalam pada masa yang sama…aku juga ada darah bangsa melayu,,,

ini memang seperti skim pyramid…sebab bangsa cina…telah berjaya mendapat untung dari pada bangsa melayu…yang x faham apa makna ‘pasaran dah tepu’

dan makna ‘terlewat’…

  1. Aku lihat betapa ceteknya pemikiran bangsa kita(melayu) cetek sampai senang untuk di basuh,,,,,di brain wash..sampai bangsa cina cakap “melayu senang kena brainwash mehhh”
  2. ceteknya pemikiran melayu bila ditayang sikit dunia kat depan mata kita….kita lupa apa makna ‘keberkatan hidup kerana Allah’
  3. ceteknya pemikiran melayu…bila upline depa cakap,,,,kerja makan gaji juga skim pyramid,….dan semuanya angguk2…dan hu ha2,,,,macam kera,,,,walhal apa yang disebut itu x benar,,,,
  4. depa panggil satu keluarga…empat adik beradik berbangsa melayu…yang telah bersatu,,,,membalas jasa mak ayah depa,,,untuk bagi testimoni....sebab masuk mlm ni….
  5. dalam pada masa yang sama…depa x sebut…bepuluh2 keluarga yang putus hubungan semata2 kerana join mlm ni,.,,,

dan semua kera pun tertipu,,,

apakejadahnya,,,

bukan aku mengatakan manusia hina seperti haiwan kera ini,,,,tapi aku kata perangai kita orang melayu ni,,,senang terleka ..senang terbuai,,,dengan angin sepoi bahasa….yang sedap dinikmati,,,,

tapi ingat…kerana terlalu enak dibuai angina itu,….kera2 jatuh tersungkur di bumi sendiri….sebab kera…x ada sayap untuk terbang….tapi kera lupa daratan,,dan x sedar pun dia lupa daratan,,,lalu dia mendarat jugak..dan tersungkur di tanah…

so bila kita terleka dengan impian janji2 manis duniawi….tanpa memikir kan apa sebenarnya tujuan hidup kita di dunia ini….

Samalah kita…seakan2…kera,,,,,(aku cuma menyamakan sikap kita yang buruk)

Aku terang segala ni kepada sahabat aku….tapi aku tekankan,…hukum2 agama yang disalahi…mlm ni,,,juga aku terangkan apa tujuan kita semua berniaga…

Sebenarnya untuk Allah…

Aku kata…jangan malu untuk mengatakan kita sentiasa betulkan niat untuk Allah,,

Dan jangan malu untuk menyatakan rasa hati kita sentiasa betulkan niat,,,,semata2 kerana Allah,,,dan kerana syurga Allah,,,

Kan kita nak masuk syurga…betulkan?

Aku juga terangkan…bagaimana mlm yang dia nak join ni ada sekurangnya 4 redflag yang mlm dia ni….betul2 menipu orang ramai…cuba buka page bawah,,,

http://www.mlm-thetruth.com/5RedFlags-summary.htm

kalau korang rajin.,..surf la web tu,,,,siap ada nama syarikat besar dia….iaitu DCHL….tersenarai di dalam syarikat yang sudah dikaji,,,dan terbukti wujud unsur2 scam…

aku x cakap tipu duit,,,tapi aku boleh kata..majoriti orang tertipu dengan cara syarikat ini menggunakan nafsu kita sendiri..untuk membelit kita sendiri…



BERKATKAH REZEKI KITA?

sehabat sekelian,,,fahamilah,,,

kalau dah nama MLM….sesungguhnya modal dia mestilah sikit..kerana tujuan mlm adalah nak bagi kita peluang berniaga…walau xda duit,,,

tapi sampai kena wat loan bepuluh ribu semata2 nak beli pangkat dalam MLM ni…apakejadahnya?????

Kalau berjaya,,,okle leh bayo balik…kalau x berjaya..macam kebanyakan orang ..amcam????

Kalau kita berjaya pun…anak2 buah kita banyak yang x berjaya,.,dan rasa depa tipu…

BERKATKAH REZEKI KITA DALAM MLM INI!!!

Dan…bila dah nama beli pangkat,,,,HARAM hukumnya,,,sebab dalam undang2 negara,,haram beli pangkat…bila satu undang2 negara yang x bercanggah dengan hukum agama…maka wajib kita ikut…so bila Negara kata haram….so haram lah jadinya…FAHAM??

Ini baru sikit…bacalah dalam web ustat zaharuddin…buka minda..baca bab MLM yang ada dalam web dia….dan cuba nilai rezeki anda dalam MLM ni…

Betul..ada sedikit mlm yang ok dan betul,…

Tapi majoritinya,.,..menipu belaka….

Dan,,,pada malam tu…sahabat aku berubah fikiran…walau pada mulanya dia berdebat gak dengan aku,tapi aku kata relaks...aku xnak berdebat..aku nak hang dengaq ja sampai habis,,,


( maklumle,,,dah kena brainwash)…

Tapi makin lama..dia makin fikir rasional kembali,,,dan menerima nasihat aku..Alhamdulillah,,,,

X sia2 jugak aku x kisah dengan apa yang dia buat pada aku,,,sebab memang kita mudah untuk di brainwash bila dah sentuh MLM ni,,,aku x salahkan dia…

Lagipun aku xnak menghalang impian2 dia,,,,

Aku Cuma beri pendapat,,,

Dan dia terima…

So sahabat2 kat luaq sana,,,kot nak join apa2 bisnes pun…leh Tanya aku,,,aku leh tolong teliti dan kaji,,,sebab aku sedih,,hari demi hari..aku dok denga kawan2 aku kena tipu beribu riban,,,

X kurang juga yang minta pendapat dan nasihat dan berjaya diselamatkan,,,selagi aku mampu,,dan berada dalam kekuasaan ilmu aku,,,aku kan bantu…Alhamdulilah,,,

Dan La haulawala kuwwataillabillahil’aliyyala’zim…..

Yang paling penting sekali,,,,buat apa pun…PASTIkan HATI anda PUAS dengan keTENANGan dan keYAKINan, bahawa USAHA KITA diBERKATi ALLAH….

Fikir2Kn,,,, sahabat sekelian…

Salam,,,,

1 comment:

iBNu iSMAil said...

18 Feb 09, 13:09
ibnuismail: nak jugak saya menulis buku,,,,fasal perkara yang orang suka dengar,,,(takut depa kena angin sepoi bahasa lak,,hehe,,,)
18 Feb 09, 13:08
ibnuismail: kenapa?....sebab..orang kite x suke dengar perkara yang panas telinga didengar,,,tambah2 fasal diri kita,,,hehe,,,,memang saya minat menulis,,tapi buat masa ni belum sempat,,,insyaAllah ada peluang,,
18 Feb 09, 13:06
ibnuismaili: lem...bagus le tu,,,janji anda berbisnes..kawan aku,,jadik broker jual jambu je,,,sehari dapat rm 1k,,,haha,,,die kate le..
16 Feb 09, 14:23
ally: buku..
16 Feb 09, 14:23
ally: a-z experience and buat buka KENAPA ORANG MELAYU MUDAH KENA TIPU..mesty laku kat pasaran..;-)
16 Feb 09, 14:22
ally: maklumat tntg mlm tue memang tepat..tetapi sygnya org yg dah involved dgn benda macam nie dah "taksub" so nak tukar balik mentality diorang nie agak susah..since you dah xperience why not compile your
16 Feb 09, 13:09
lem: patut ler..aku lom join lagik MLM, tp dh byk kwn2 aku kena..ade yg bjaye n ade yg hampeh..haku mniaga sket, jd runner brg2 otomotiif...masyukk
15 Feb 09, 15:21
ibnuismail: aku memang selalu kena tipu,,,sebab tu aku ada pengalaman,dan leh nasihat orang len,,,,,,ko nak join MLM ke?...ko jangan,,,haha,,,
14 Feb 09, 17:31
lem: kompom ko pnah tertipu dulu nih...
12 Feb 09, 13:52
ibnuismail: bukan aku tertipu masuk mlm tu..aku tertipu dibawa ke majlis depa ja....pastu kawan aku kata nak minta pendapat aku..dia nak join..dia tau aku dulu pernah wat mlm...
12 Feb 09, 10:58
piss: wauu, mlm tuh..ko on pnah tertipu ek..

Masukkan Email disini, supaya anda dapat UPDATE!!!:

Delivered by FeedBurner

Custom Search