Popular Posts

Monday, February 9, 2009

Multi level marshitting,,,,post 1,,,,

How you can shit at everybody around you,,,(even your love ones..)

Shit,,, I hate this con-cept….

Bukan aku benci multilevel tapi aku sayang (benci2 sayang) mlm(Tapi saja aku guna perkataan hate..untuk menunjukkan keganasan aku berbahasa inggeris,,hahaha(ganas ke?))…sebab mlm juga adalah satu proses yang memantapkan semangat perniagaan aku,,,,


Wau!!,,,aku tanak crita pengalaman aku dalam mlm…


Tapi aku nak crita mengenai pengalaman aku menghadiri satu progam keusahawanan,,,dekat sunway (kelumpoq) hari ahad lepas…perghhhhh…mantap giles….pergh siyout…

Kita mula crite kite…


……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Aku trima sms..itu hari,,,

namaaku, jom teman aku p kl hujung minggu ni,,,kita p function keusahawanan, tapi kena bayar rm 150 le, aku bayarkan dulu, nanti hang bayar balik kat aku,,”

Wau!!! Kalau orang len mungkin tolak peluang menarik macam ni,,,tapi aku

ok bereh, tapi aku bayar 2x le, bila aku start bergaji nanti, boleh?

Sebab aku suka,,,keusahawanan..

Dan sahabat aku balas

xpa, aku faham, hang x keja lagi la ni…hang dok rumah ja

Oi,,,selamber,,kau crita keadaan aku yang x best ni kat blog ni,,,hampeh tul…

So,,aku pun Tanya la tajuk pa cramah, function apakejadahnya semua itu,,,dia x bagitau specific..dia suh aku mai ja,,,siap suh pakai sehensem yang mungkin la…(tapi memang mustahil la, sebab aku dah terlampau hensem,,,,hahhahahahaha(jangan muntah))


………………………………….

Hari pertama aku kat kl..kawan aku pun pecah rahsia dia,,,ropanya dia telah mengenakan aku( sebenonye..memang ni cara syarikat ni tarik orang)..untuk mengikuti satu function mlm( meniaga larut malam..atau kalau yang aku cipta lak..melayu lebih malas)


Dia kata


aku bukan apa,,,aku tau hang bepengalaman,,,aku nak tau apa hang pikiaq pasai benda ni, aku nak minta pendapat hang

Yekeeeee,,,macam nak tarik aku je..hahahhaha,,,tapi xpa,,,kita sangka bek,..dan hari kedua tiba,,,

Kami bergerak ke sunway..mall tu le,,,entah apakejadahnya nama mall tersebut,,,tapi sunway le.,..besaq gak..tapi besaq lagi timesquare hat siap ada keretapi mlayang kat atas bumbung dia tu,,,hahahahhahahaha,,,,

Ok2 kita kembali pada crita asal…ha,,,kami pun bertolak la darik damansara damai,,,tempat aku bersemayam malam aku tiba di kl tersebut,,,pergghh,,

So kami pun parking kat sebelah mall tersebut,,,kat satu parking lot kat masjid seberang jalan,,

fuh bagus sungguh mlm ni,,,,parking dia sebelah sejid,,kira aku solat jamak kat ctu le nanti,,,bagus2” kataku dalam hati nada puji campour perli….

So kami masuk la kat tempat function..on daway tu,,,pagi2 buta,,,(x buta la dalam jam 9)..depa siap tunggu lagi.,.ada la dalam 20 orang..depa pegang rm150 sorang,,,depakatapa?,,,ha depa kata

ada tiket lebih??

Wau..mantap sungguh mlm ni…siap ada orang nak beli tiket lagi,,,time dah nak start function,,siap ada yang up sampai rm 300,,,perghh,,,memang mantap giles,,,giles babas,,,siyout,,,


Memang hebat lah kan,,,tapi memang hanya kera sahaja yang akan tertipu dengan lakonan tersebut,,,(maaf kerana berkasar bahasa,,,hujung cerita,,,aku cerita,,,kenapa aku kata depa kera)


Then kami nek eskeleter,,,naik ke tempat depa2 ni berkumpul…banyak giler orang,,dalam 1.8k orang lah,,,suma pakai hensem dan gile…wau!!...bling2 lah bak kata orang hitam kat amerika tu,,,


Yang laki hensem2…macam orang yang ‘macam kaya’ lah depa ni,,,pakai kot mahal2..perh,,,stailo(orang2 betul2 kaya xkan menunjuk2 kekayaannya)..so depa ni macam orang yang ‘macam kaya’..wau!!


Yang pompuan lak,,,pergh,,,suma cantik2 belake,,,come..mantap dan segalanyalah,,,walau ramai yang x cantik(kalau secara kasar: huduh) tapi depa mekap,,,bagi Nampak ‘ macam cantik’

(sebab setan dok hias depa…seksi,,menawan dan segalanya,,,x semua le)


Ada satu grup tu depa lepak satu kawasan,,siap tepuk2 tangn,,,menyanyi pun ada,,,melompat ada(ada kot)…perghh,,,entah apa la yang depa dokraikan xtu le kan,,,


Wau!!!!...tapi kan,,fuh,,,’macam hebat’ siot,,,stail…versetail,,’mcam kaya’ perghhh,,,memang kalau kera Nampak,,,memang teruja,,,dan teringin,,,seronok jugak dapat bersalam2an,,,bertepuk2kan sesama bukan muhrim,,,mesti best kan,,,

Ramai siot..serious,,,semua dok salam…artis2 pun addaaaa,,,perghhh,,,kera2 yang dok puja artis mesti suka…hahahhaha,,,,


Memang fabulous kitten lah,,,wau,.,,,

So ramai2 lah kami2 ni p daftar,,,sarapan,,,ramai yangmakan berdiri ‘mcam orang putih’

Aku makan la sandwich slice tu,,ada bacon,,,time sandwich ke tiga,,aku Tanya dalam hati,,daging babi pa ni,,hahhahh..akibat was2 melampau,,,aku x makan no3…hahahahha,,xkot,,,xkan depa bagi ornag melayu islam makn babi,,,kalau kera ya la kot kan,,,xpa2 kita couba bersangka bek…


Ada la dua tiga orang makan sambil mencangkung,,,terasa ‘macam melayu sikit’ kat tempat2 tersembunyi,,,,

Aku salah sorang dari 3 tu la,,,hahhahaha,,,aku rasa aku melayu kot,,,islam lak tu,,,

…………………………………………


Then aku p masuk dewan..memang grand lah,,ramai giles 1.8 k orang tu le,..hensem2 lak tu,,,

Tapi time aku masuk tu,,,depa ni dok terkinja2 kat tempat masing2,,,menari2,,,melompat2 tepuk2 tangan,,,yang pasti depa menyanyi lagu yang depa pasng kuat2 dalam dewan tu,,,aku rasa kekok siot,,,sebab aku x biasa menari,,,sebab,,,aku tringat le,,,kot majlis camni…aku tringat orang hat terlompat2 menari bogel….

Dalam neraka,,sebab kena sambar api,,,

Wau,,,,betapa lagho nya majlis tersebut,,,hm….yang perempuan banyak jugak pakai tudung,,,pergh,,,mana maruah dan jatidiri islam depa….(walau come dan cantik putih melepak, mantap dan segalanya,,tapi bila santun dia dah hilang, setakat nafsu jelah yang melihat)


Yang laki kebanyakannya stailo siot,,,rambut cacak…kale oren,,,,yang perbagai…


Depa ni mungkin dah lama jadik kera,,,yang baru2 nak jadi kera,,,mesti rasa teruja dan seronok jugak,,,


Wau!!!!!


Ha,,aku lupa nak habaq,,depa2 ni,,,pakai macam2 keta,,,Subaru empreza,,keta2 spot,,,,bmw ada..merc slk ada…wau,,,apa lagi..banyak lah,,,memang ‘macam kaya’ lah depa suma ni memang hebat mantap..machous habis,,,perghhh,,,memang kera2 yang melihat,,,mesti tringin punya,,,


So lepas depa nyanyi,,,depa pun nyanyi lagu Negara ku plak daaaah,,,depa jadik sopan sat,,hahahaha,,,

Pas tu depa ‘hu ha’ balik…


So sorang demi sorang upline depa yang dah jadi ‘macam kaya’ pun nek bagi cramah siot….sorang dua jam kot…brapa orang ntah bagi cramah,,depa ni kan,,,sorang nek pentas..suma pakat bediri,,tepuk tangan bunyi2an,,,macam zoo pun ada,,,sebab depa suka rai..n enjoyyyyy...wau!!!!


sampai ke magrib la progam tu.,.,.mesti le,,ada makan tengahari,..,time solat( bukan kat masjid.,..tapi kat surau dalam mall tu, hehe),,,,makan petang,,,


Tapi beberapa perkara yang aku x suka,,,dalam majlis ni ada kat bawah,,,orang2 yang mula nak jadik kera mungkin suka kot…aku pun tatthau lah kan,,:


1.sepanjang majlis,,,depa suka sorak kata semngat/slogan depa,,ada la satu ayat dengan semngat,,,

2.depa suka menyayi ikut lagu,,,

3. ada yang tergedik menari…

4.ramai yang menjerit2 dengan pnuh motivashit..

5. Lagho

6. depa terbuai dengan mimpi,,,yang memang x mustahil depa kecapi,,,


Walau,,progam motivasi ni bagus,,,dapat menjadikan kera2 dan bakal kera12..bersemangat,,,dan panas dengan impian yang dicurahkan,,,tapi,,


Aku cakap,,,ni Cuma adrenalin rush,,,

Macam hisap dadah,,,seronok dia sat ja,,semangat tu sat ja,,,3, 4 hari hilang le,,,


memang x mustahil depa bolleyy berjaya...tapi dengan cara yang bagaimana...yang bagi aku.,...amat x elok...


Tapi mlm ni bijak,,dia selalu buat majlis2 motivasi ni selalu,,,paling kurang sebulan 2 kali,,,so yang mengkerakan diri pun,,,yang betul semangat la..korang dah bagi syarikat rm 300 satu bulan,,,wau!!!!


Yang dah x ikhlas jadik kera pun,,,terpaksa berlakon macam kera jugak,,sebab nak yakinkan bakal2 kera yang dia bawa tu,,,(aku pun termasuk jugak, bakal kera....bagi depa le)

Bestnyeeeeee!!!


Depa kata x mustahil,,,leh dapat rm lima angka satu bulan(100 juta pun aku x kisah..sebab rm bukan matlamat kita..amin,,),,,wat selamanya kalau join mlm ni..

Wau!!!!

So ramailah kera yang teruja dengan lifestail..yang ‘macam kaya’ yang syarikat janjikan,,,

…………......................


Crita ni akukan lanjut di post akan datang..

Tapi sekarang aku nak crita kenapa kera,,,dan kenapa aku pernah menjadi kera…

Ini dia…


“orang melayu,,,macam kera kat atas pokok,,,kna tiup angin sepoi2 bahasa, lekalah ia,,lalu jatuh tersungkur ke tanah,,,tapi cuba kita gegar pokok,,,kera itu akan genggam sekuatnya pada pokok itu”

P.s: Lu pk sendili,,,ayat kat atas ,,,aku dapat dari sorang mamat bagi nasihat fasal MLM…

p.s2: apa khabar semua???????...kita jawab..."bek sangat bek....YES!!!!"....ni slogan depa..

No comments:

Masukkan Email disini, supaya anda dapat UPDATE!!!:

Delivered by FeedBurner

Custom Search