Popular Posts

Thursday, April 2, 2009

believe in me...bermaksud...percayalah aku(kalau nak jiwang sket..tambah sayang kat ujung ayat tu,,hehe,,)



dan,,,,,sememangnya aku x jiwang,,,sebab tu perempuan2 yang pernah aku jadikan calon bini aku,,dulu2..lari p ikut laki yang dia fikir lebih menjamin,,,atau laki yang dia rasa layak untuk diri dia...perghhh,,,wauu..

sungguh perkara2 yang dulu2..x perlu kita ingat kembali...sebab yang dulu,,yang x jadi tu,,adalah palsu belaka..walau mereka mewar2kan " i betul,,,i x tipu,,,memang i cintakan u dulu"

dan aku jawab "apa kejadahnya,,,kalau betul...cinta u itu,..,.maka u xkan cureng,,,atau menggatal dengan orang lain,,apatah lagi bercinta dengan orang lain,,,sedangkan i..masih ada di sisi"

dan maka diamlah mulut manusia yang cuba untuk menyatakan ke tulenan sesuatu perkara yang hakikatnya palsu,,,

sungguh,,,aku pernah sakit dek kerana terasa diri dipermain2kan...

dan sungguh aku berkata "isk rugi betul i x rosakkan u dulu kan"

sebab aku islam,.,dan aku menjaga kesucian wanita,,,jadi aku mengharamkan nafsu aku untuk bermaharajalelamajnun.....

dan sebab aku berniat untuk menjadikan calon2 bini aku dulu itu sebagai bini..maka x lah aku rosakkan satu perkara yang nak aku miliki....

.....dan sekali lagi,,,perkara yang lepas...biarlah lepas...

aku pernah jumpa wanita....yang mengakui dirinya amat baik dan setia...sehingga aku x sanggup meninggalkannya.....walau dalam hati aku keras mengatakan aku x bernafsu kepadanya...

dan pernah juga aku jumpa...wanita yang cantik bak bidadari..sehingga aku pun terkadang menggalakkan diri menjadi syaitan,,,lalu mengikut perintah wanita tersebut,,,dengan niat untuk aku menjaga dan mendidiknya...dan sungguh.,..niat,,,tidak menghalalkan cara..

cantik rupa bak bidadari...dan mengakui cantik perangai bak malaikat.,...dua2 pernah aku sayang,,,dan dua2 aku tinggal...kerana dua2 tinggalkan aku dulu...

dan terbuktilah siapa yang lebih setia...aku..atau mereka...

...............................................................................................................................................................

perkara lepas,,,pengalaman yang menarik...seronok dicerita kepada orang,,,dan dijadikan pengajaran hidup...entah2 segala kebaikan aku kerana sabar dek dugaan jenis ni,..dah lebur,,sebab asyik bercerita pada orang...haha....

jadi akupun memilih calon isteri berdasarkan telitian, kajian....memilih kesederhanaan dalam segenap segi...

dan apa yang aku harapkan bagi calon isteri aku yang sekarang ini..

1.percaya pada aku...

2.berusaha menjadi lebih baik dalam segenap segi...

3. jangan sangsi dengan aku...

sebab,,,,

setakat ni,,,aku x pernah tinggalkan....orang yang aku wat calon isteri...tapi sebaliknya...
dan aku bangga dengan kekuatan aku...kesetiaan aku,,,

insyaAllah aku kan kotakan janji aku...

abang tengah cari duit le...hehe...

so please..believe in me....

sabaq tau..

p.s: Usaha menjadi lebih baik adalah 'kecantikan' yang paling baik bagi manusia...jom..kita sama2 usaha...

5 comments:

Anonymous said...

memang kepercayaan tu tunjang utama dalam semua hubungan..kepercayaan juga adalah asas dalam rukun iman..btul x??hehehe..

ibnuismail said...

ya bthullll!!

hee said...

indahnya...meletakkan nilai seorang wanita sebegini.....sesungguhnya wanita baik adalah utk lelaki baik...Allah itu maha adil...insyaAllah kamu jua akan diberi keadilan itu

iBNu iSMAil Al-SalaM said...

bthulll jugaakk...

embun said...

haha..bole tahan..sekurang-kurangnya anda ada pglaman masa lalu yg bole jd iktibar tuk ms depan..

Masukkan Email disini, supaya anda dapat UPDATE!!!:

Delivered by FeedBurner

Custom Search