Popular Posts

Tuesday, December 23, 2008

Maklumat, tips dan persediaan aku untuk temuduga/interview perlantikan tetap DH41 PPPT SLTP DPLI KPT oleh SPP....bulan januari nanti....(khusus untuk



Seperti yang kita semua tahu....suruhanjaya perkhidmatan pelajaran, tugasnya ialah untuk jadi jawatankuasa bagi melantik tetap, para guru atau pensyarah dan mula bulan januari nanti...semua pendidik akan ditemuduga bagi perlantikan tetap sebelum di berikan penempatan/posting....

Mengikut maklumat daripada kpt....gstt yang ditemuduga seramai 1100 lebih orang, pada hujung taun ni, hanya sebahagian, atau 600 lebih sahaja yang diterima...kerana saringan atas sebab2 bidang si calon...

Pada bulan januari nanti pulak, mengikut berita terkini, para lepasan sltp, tidak kiralah melalui ijazah sarjana muda, atau ijazah sarjana muda+diploma pendidikan...yang penting ada biasiswa sltp.akan ditemuduga pula...sarjana pulak kalau x silap aku, dah ditemuduga, bulan ni,.,,ada g kot..ntah le aku..xpasti
Temuduga ini akan dijalankan bermula 19 hb 1.,...manakala kalau ikut yang aku call pegawai bahagian perlantikan bukan guru spp pulak adalah pada 20 hb 1..so lebih kurang la....Alhamdulillah nama aku ada dalam list,,,so aku rasa suma budak DPLI SLTP akan ada dalam senarai...tambah2 budak2 utm,,,kita hantar secara bundle kan...lagipun pegawai yang baik hati dan ramah tersebut,,,suh aku sampaikan kepada rakan2...
’jangan risau’ tu dianya nasihat,,,,

Kat bawah ni aku kongsi apa yang aku ada....

Bawah ni tips2 aku untuk hadapi temuduga perlantikan PPPT Dh41 tetap:
1. Pemakaian, pakai lah blazer, dan name tag cikgu(xmau??terpulang)
2. Rambut seeloknya pendek dan kemas.
3. susun sijil dalam file, ikut turutan yang betul....organisasi dan kekemasan file, menunjukkan personaliti tuannya,,,
4. Jangan picit jerawat sebelum temuduga...
5. pastikan cbut gigi yang sakit sebelum temuduga...(haha)
6. senyum dengan senyuman yang paling manis...
7. Yang perempuan..pakailah baju kurung.,..
8. hafal...segala perkara mengenai maklumat umum politeknik,kolej komuniti dan KPT
9. hafal....kabinet(kementerian)2 dan menteri2nya skali...
10. hafal nama wakil rakyat tempat tinggal kita...nama menteri besaq kita...nama sultan negeri kita





p.s: Allahhummayassir wala tu’assir,,,bermakna,,,Allah permudahkanlah,,jangan persusahkan,,satu doa yang sahabat aku achik solehah ajar,,,dan Alhamdulillah banyak kebaikan doa tu..terutama sebelum temuduga,,,dah banyak kali aku praktikkan.,..moga kita smua lulus dan lancar didalm temuduga,,,moga kita semua berjaya menjadi pendidik yang mendidik diatas jalan Allah,,,,amin....

4 comments:

nur said...

salam. nice info =)
kbtolan sy akn g intrview untk sltp.
gud info 4 me 2 prctice b4...
hehe btw thnx =)

SitiLaila said...

asslamualaikum,
slm perkenalan..
baik sungguh saudara nh.
td sy searching tips2 temuduga n found blog nh.dh follow dh.maaf ye tak tnya pemiliknya dlu.harap anda benarkn.erm,klu sudi,sila2 follow blog sy.(^_^)
InsyaAllah,sy akan try tips2 bernas ni cuz bln 8 sy de intebiu SLTP.
terima kasih daun keladi.
slm ukhuwah dr sy ^_^

ibnuismail said...

moga mendapat kebaikan,,,dari pada tulisan aku ini,,,aku halalkan segalanya,,,

Anonymous said...

alhamdulillah..
terima kasih..
semoga Allah memberkatimu...

Masukkan Email disini, supaya anda dapat UPDATE!!!:

Delivered by FeedBurner

Custom Search