Popular Posts

Wednesday, January 28, 2009

stop trading..

maknanya aku mungkin stop trading sekejap..sementara menunggu dapat gaji first aku...sebba xda duit nak bayo 3g..hahahahah...

apa2pun...sekadar maklumat,,,

aku dah ada pengalaman 2 tahun dalam berdagang saham,..sekarang ni aku cuma trade forex...tahun depan insyaAllah aku trade stock sama...

aku sekarang ni tengak kaji sistem aku yang the latest..dah 6 bulan lebih kurang...dan profit lebih kurang 30% dari initial account size...

aku guna trading platform marketiva....ada orang kata marketiva itu bucket shop.....semacam tempat berjudi....secara rumusannya...

dan aku malas nak terang lanjut apa maksud bucket shop...tapi marketiva nafikan...dah tentu le...

apa2pun...duit aku yang hangus..dan duit aku yang aku dapat darik trading sebelum2 ni adalah proses pembelajaran...dan bagi aku nilainya hanyalah setanding dengan ilmu dan pengalaman aku...bukan untuk aku gunakan di dunia ini...so aku x kisah...yang penting aku belajar...dan Alhamdulillah aku belajar...dan aku dah ada kepakaran..yang aku jangkakan aku boleh jana lebih kurang 100% profit dari initial account ammount, annually...banyak sikit dari amanah saham...rendah sikit dari macam orng yang amacam gila dok tenung komputer setiap saat,...sebab aku ni daily chart trader...bukan minutes or hourly trader,,,

Alhamdulillah sistem dan kepakaran aku boleh diaplikasikan dimana2 sahaja jenis trading..asal ada daily chart n 1 hour chart..untuk aku kaji...sebab tu aku nak masuk stock...yang islamic ler.,,,

nasihat aku untuk orang yang baru berjinak2 dalam saham forex:

ko xkan jadi jutawan...



....

hahhahahahaha

jahat x aku...bukan aku nak menghancurkan impian ko..tapi..aku cakap trading ini bukan untuk semua orang...tambah2 forex...

ko cube tengok orang2 yang tertipu...yang agak pandai...yang g report kat media...yang dia kena tipu dengan FOREX,,

itulah ke'pandai'an orang2 malaysia,,..yang kebanyakannya tamak...dan bila nafsu menguasai akal...sudah tentu dia menjadi bodoh..tidak mengkaji dulu pelaburannya...tanpa mengira halal dan haram...lalu melabur membuta tuli...dan ditipu orang..kasihan,,,

lalu dicerita kat 360degree...

walhal forex itu sendiri adalah sejenis saham....bukannya sebuah syarikat atau ornag perseorangan,,,atau sistem pelaburan,,,apakejadahnya,,,berhentilah menjadi bodoh,,,sekurang2nya,,,tanya dulu kepada orang yang lebih arif...

.........................................................................

sori2,,,terkasar bahase lak..kembali kepada topik asal...so Alhamdulillah aku dah yakin dengan kebolehan aku,..aku tanak minta modal kat orang lain(tolong labur untuk orang)..nanti kena tangkap..hahahah,,so aku kan guna duit aku sniri..dan sorang2 aku trade.,...

bskl bercadang nak buat satu platfom elektronik untuk stock islamic dengan usahasama korea.....so ini peluang aku untuk masuk stock....sekarang stock memang kita leh masuk..melalui maybank2u...cimb i-trade...rhb....ni antara platform elektronik yang ada sekarang kat malaysia...tapi xde stop loss...so aku xble guna le...aku nak tunggu platform yang diura2kan oleh bskl-korea tersebut..

mungkin sekarang aku kena cuti skejap sementara aku boleh ada modal nak sambung balik internet aku(hampeh betul)

dan aku dah terlepas 2 trade yang best adus....akungatkan sebab raya cina..so celcom ada masalah gprs sket,,,rupanya aku suspect sekarang,sebab x bayar bill kot..hahahhahah(kat kampung aku dapat gprs je...pun boleh..setakat nak trade)

......................

argggghhhh rindunya aku dengan kehangatan cinta trading,,,hahahahahhaha,,,sekarang aku trade bukan sebab duit....(sebab utama = mesti sebab berjuang) tapi sebab excitement bila ber trading..hahahahaha...seronok siout....

.......................................................................

tapi yang menjadi kesedihan,,,bila rakyat malaysia sekarang ni..dok pulun bertrade forex,,tanpa ada ilmu...dan ada mindsetting seorang trader,,,,excite sangat ke trade dan sentiasa rugi???
.....................................................................

perlu difahami,,,,

trade,,tanpa ilmu+nafsu nak kaya cepat = berjudi...


trade dengan ilmu+pengalaman pulak+niat betul(sentiasa perbetulkan) = berniaga


so..jangan jadi bodoh..kalau nak berdagang,,,pastikan anda berdagang dengan standard seorang peniaga....bukan standard seorang penjudi...

tolong belajar....supaya anda x jadi penjudi yang bodoh...

supaya anda dapat jadi pedagang saham yang bijak..dan dirahmati serta diberkati Allah...aamiiiiin....

dan betulkan niat...

p.s: rehaaaaat...argghhh

No comments:

Masukkan Email disini, supaya anda dapat UPDATE!!!:

Delivered by FeedBurner

Custom Search