Popular Posts

Friday, January 2, 2009

Coret soudah..jangn carut…..2

Pusing kanan,,,pusing kiri….g jamban,,,pun x ble tdo gak,,,dah dkat sejam dah…jadi aku pun onkan pc dan mula menulis…

Dalam aku nak tdo td tu aku tepk….nak g ke x nak g knuri sorang kenalan aku kat ump dulu…kat segamat joho…jauh tu…kalau dekat releven la gak aku g kan…

Tapi aku pk2 balik2 aku ni pun bukan ada keja sangat sekarang nih…Cuma preparation untuk temuduga perlantikan 21hb nih,,,hmmm..

Tambang mau rm 50…..semata nak p makan knuri n tunjuk muka…

Hmm..pk2 punya pk..aku amik kputusan untuk x p….atas beberapa sebab yang aku tiba2 tringat….

So azizan…kalau hang terbaca coretan ni..aku ucapkan selamat pengantn baru…semoga kekal bahagia hingga ke syurga…amin…

………………………………………………………………………………………

Tadi aku stadi sket bab material engineering…bab stress, tension, compression n shear ….dan aku terkesuma…dengan kefahaman aku setelah aku stadi balik bab2 tu….aku tepikir..apsal time aku blajo dulu…kee pale,,,hotak aku blank,,,aku hafal rumus…tapi I still cannot get it la..

Tapi bila aku baca malam ni aku faham,,,dan aku nampak…ahhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Rupanya dulu aku hafal….aku faham…tapi aku x nampak..aku x bayangkan dalam kepala hotak aku,,,tentang keadaan material bila dikenakan force2 yang berlainan jenis ituh…

Hmmm…

Ni nikmatnya bila boleh jadi pendidik….

Bila persediaan sebelum kelas….pengajaran semasa kelas…dan rumusan selepas kelas,,,yang di buat aku…membuahkan hasil iaitu

: ilmu, motivasi dan kefahaman aku..tentang bidang aku…semakin bertambah dan berkembang,,,,Alhamdulillah…

Ni la akunya modal..bila ditanya datuk dan datin nanti

“kenapa anda mahu menjadi seorang pensyarah/pendidik/guru/cikgu????”

Dan aku bercadang untuk menjawab,,,menggunakan modal…

“mendidik itu satu nikmat”

……………………………………………………………………………………….

Tadi aku buka laman web forum mygstt…dan ada yang bertanya,,,mengenai universiti apex

So ini jawapan berdasarkan kepada kefahaman aku…

Sebenarnya di negara2 barat dah lama membuat konsep2 universiti apex,,,,contohnya: cari sendiri…

Tapi secara ringkasnya…universiti apex adalah satu langkah untuk meningkatkan lagi kualiti universiti kita yang sedia ada….dimana universiti2 yang sedia ada seperti um, usm. Utm dan len2 akan digabungkan dibawah satu konsep universiti apex,,,jadi wujudlah satu institusi mega universiti…dan x silap aku..usm telah dipilih untuk menjalankan projek universiti apex ini….aku x pasti samada penggabungan itu adalah atas penggabungan organisasi ke…modul pengajaran dan pembelajaran ke…standard kurikulum dan rangka kurikulum ke…xpa,,,nanti kita search di internet…

Dalam pada masa yang sama..aku hairan jugak,,,apsal sahabat2 yang bertanya,,,x search kat tenet,,,x jumpa ke??...ntah le..aku x carik lagi….

Kat bawah ni adalah perkara2 yang aku nak stadi untuk interview perlantikan nanti,,,:

  • bidang aku=mechanical engineering
  • menteri2 dan kabiner
  • ketua2 menteri dan menteri besaq
  • visi dan misi kpt dan jppkk
  • falsafah pendidikan
  • 7 teras pelan strategic kpt
  • Pipp
  • Mqa/mqf
  • Sultan negeri aku
  • Agong
  • Organisasi tertinggi kpt
  • Wakil rakyat daerah aku…
  • Tugas2 pppt dh41
  • Beberapa nama poli…
  • Apa lagi…ek,,,
  • Ada la ,,,lu pk sendiri…haha,,,

Ok gua nak bersiap sedia nak g tdo….

Salam….

p.s:aku akan usaha sedaya mungkin untuk bersedia dengan point2 kat atas,,,mungkin ada yang aku mansuhkan..atau ambil ringankan…haha

No comments:

Masukkan Email disini, supaya anda dapat UPDATE!!!:

Delivered by FeedBurner

Custom Search