Popular Posts

Friday, March 6, 2009

Kalau 13 mei jadi sekali lagi….

Siapa nak tanggung?...berani buat berani le tanggung,,,,tapi semua pengecut belaka…

Jangan cabar mencabar sesama kaum…x bawa ke mana…takut 13 mei yang datang sekali lagi…

Semua orang buat silap….supaya kita yang x buat silap ini boleh jadikan pengajaran,,,

Ada orang meninggalkan dunia..sebelum kita..supaya kita boleh ambil iktibar..

13 mei dulu…jadi….

untuk kita sekarang…perhati.,.,.

Jangan buat kesilapan yang sama…

Perjuangan bangsa itu perkara kedua…

Perkara pertama itu agama…

Dan agama mewajibkan aku menjaga…

Menjaga keluarga,,,dan perkara2 yang patut di jaga,,,

Jangan kurang sangat ajar itu.,.

jangan kurang sangat hormat itu…

jangan lebih sangat cabar itu,,,

Sebab bukan semua orang rasional…

Bukan semua orang nasional…

Ada orang gilakan bangsa..

Ada orang gilakan agama…

Memang melayu sekarang agak lemah…

Asyik menari shuffle…

Asyik menyanyi hip hop…

Kononnya ganas black metal..

Kononnya tahan punk not dead….

X kurang juga yang lemah lembut akademi fantasia…

Inilah HASIL PERJUANGAN BANGSA…

Tapi ingat,,,ada juga melayu seperti aku,,,

Kalau sultan membela agama…

Aku membela sultan…

Kalau berperang itu membela agama…

Aku membela peperangan…

Cinta keluarga itu bukti iman..

Cinta Negara itu bukti iman…

Cinta keamanan itu bukti iman…

aku akan berusaha membuktikan,…

Samada melalui pendidikan,,,

Atau kalau 13 mei yang semua inginkan..

tentulah melalui pisau di tangan…

Jadi kalau 13 mei datang sekali lagi…

Bengkung kafan aku kan terbelit di pinggang…,.,,

Seperti nenek moyang panglima2 kedah…

Tangan aku ni pasti perlumuran darah…

Persalinan silat aku pasti aku pakai…

Dan ilmu silat aku pasti aku guna…

Kesemua pisau kesayangan aku…

Xkan jatuh ketanah,,,

Badan aku xkan rebah,,,

Kecuali selepas kafan aku menjadi merah…

Kecuali selepas nyawa aku serah,,,

No comments:

Masukkan Email disini, supaya anda dapat UPDATE!!!:

Delivered by FeedBurner

Custom Search