Popular Posts

Monday, March 16, 2009

engkau bahagia....dan adakah sesiapa bertanya...


“aku sangat bahagia”

Dan aku berharap engkau selamat dunia akhirat…kerana keselamatan engkau itulah sebenarnya salah satu kebahagiaan yang hakiki…yang xkan engkau kecapi kecuali di syurga nanti…

Dan aku bahagia melihat engkau selamat….

Dan hakikatnya…aku berdoa semoga Allah butakan mataku terhadap masa depanmu…

Dan hakikatnya..aku berdoa..semoga Allah lenyapkan dirimu dari memoriku…

Dan jika ada manusia yang melaungkan:

“aku bahagia apabila melihat orang lain bahagia”

Sekali lagi…apakejadahnya,,,dan x perlu engkau melaung2kan apa saja definisi kebahagiaan engkau itu…sebab bahagia mu itu….adalah milik mu.,…sedangkan bila orang yang sedang terseksa mendengar engkau bahagia…adakah dirinya juga akan terikut bahagia?...

Diharamkan,,,

Hanya boleh bagi dia untuk berdoa semoga dirimu kekal bahagia…

Sekali lagi aku menyatakan kepada dirimu…xperlu menyatakan kebahagiaan,,,kerana tiada siapa perlukan jaminan yang engkau itu berasa bahagia…kecuali hati ikhlas mu sendiri…

Ikhlas lah dengan diri sendiri…

Kerana sekiranya engkau menyatakan yang engkau bahagia….tanpa orang bertanya…maka apakah tujuanmu itu….

Nampak x ayat diatas…x ada tanda Tanya…jadi x perlu engkau jawab…hiduplah terus dengan kehidupanmu..


sungguh kalau ada erti kepada soalan yang aku x soal itu…


maka aku jawab..tenangkanlah hatimu…dan sentiasa kembali pada tuhan…

Kerana aku xkan mati…kecuali segala makhluk aku maafkan…

Kerana aku juga ingin dimaafkan…

Semoga Allah mengurniakan aku….dan kamu…

Kebahagiaan yang hakiki…yang x perlu kita tegaskan lagi….

Amin….

No comments:

Masukkan Email disini, supaya anda dapat UPDATE!!!:

Delivered by FeedBurner

Custom Search