Popular Posts

Thursday, December 10, 2009

Seorang lalang?..



Salam,,,aku x sambung lagi bab ‘ikut cakap aku 2’ tapi oleh kerna aku agak bosan,,,dikala demam yang x berapa demam,,tapi lebih kepada demam jiwa…tapi,,,bahagian fizikal juga ambil kesan,,,,x boleh push up dua tiga hari ni,,,bagi ruang untuk demam kebah,,,amik mc 2 hari,,,walau tetap g office harini dan esok,,,,adakah sia2 mc aku itu?...hahah..

Seorang lalang,,’ombak ni macam,,,macam,,,macam lalang la..x tetap pendirian’ itu mainpoint cikgu hamizan,,,bila menceritakan mengenai pilihan bentuk kesukaan aku,,,hmmm

Tapi aku x kisah le,,itu kalau nak dipandang dari sgi negative,,sebab kalau tetap sangat pendirian,,,boleh jadik taksub,,,boleh jugak jadik x berkembang dari segenap segi,,,

Teringat bila dr wan azhar tnya kelas aku dulu ‘kenapa kamu pilih mechanical engineering’…aku jawab ‘saya suka tengok perkara/benda bergerak’…

Agak selari dengan prinsip hidup aku…’terus berusaha hingga sekurang2nya mati berusaha’…

Teringat aku juga pada zaman2 aku sekolah menengah aku dulu..bila sorang awek cakap ‘orang laki yang rambut belah tengah,,x tetap pendirian,,,’…aku kata dalam hati ‘macamana pulak aku ni, isnin aku belah tengah, selasa tepi, rabu belakang,,,,adakah aku x tetap pendirian kuasa dua?’ hahhahahaha….

p.s: rasulullah pada awal kehidupannya, sikat belakang,,,selepas tu sikat belah tengah…

Manusia boleh dengan pendirian dan ketetapannya memasing,,,tapi x semestinya ideologinya benar..atau berhak…

Mengapa aku pilih ombak…bukannya segitiga…empat segi,,,,atau bulat,,,

Sebab bentuk ombak sahaja yang seswai dengan jiwa aku…semangat aku yang membara bila nak mencapai apa yang aku sangat nak….pergh,,,

Dan ombak juga melambangkan toleransi aku terhadap bentuk2 yang lain… : )

Dan segala puji hanya bagi Allah….

Ini,,,adalah coretan aku dikala diatas tilam cuba mengebahkan demam,,,so rentak tulisannya agak berombak,,,,so jangan muntah diatas keyboard anda ye,,,

Lalang,,,,,

Bila ditiup angin ke kanan,,,maka kekanan lah ia…bila ditiup angin ke kiri maka kiri lah ia…tapi lalang,,,bila dilanda taufan,,,,agak2 anda,,,matii x pokok tersebut?...akan tumbuh lagi x tumbuhan itu,,setelah bencana tiba,,,

Lalang…

Sekurang2nya boleh menjadi penunjuk arah ‘angin’ bagi manusia2 yang x tahu arah angin….

Lalang kalau ditanam dipadang2…boleh dijadikan makanan haiwan ternakan,,,

..

Kita tinggalkan lalang..kita ambil ayat ‘x tetap pendirian’ kita coba pandang darik sudut positive pula..

Apakejadahnya yang kita cuba dirikan,,,diri sendiri ke?

Memang aku ceburi banyak bidang…

Bangunan ke?

Wah,,,banyak lah bangunan yang aku dapat binakan,,,sebab ada banyak pendirian bangunan,,,

Dirikan badan ke?maksudnya berdiri diam?...

Memang ya,,aku x ble berdiri static….

………………………………………………………..

Jangan semua perkara dipandang negative…

Walhal…para wali yang cintanya tinggi memanding positive,,segala perkara di dunia,,,dan di akhirat,,,

…………………..

Atas kerana jiwa dan semangat obak+lalang+bukit bukau inilah menandakan semngat creative,,,infiniti..ceria,,,dan tanda bagi HARAPAN…

cuba bayangkan suasana..ombak yang cantik dan best..suasana padang lalang dikala senja....suasana gunung kinabalu...x pun gunung bongsu yang sejuk dan dingin,,,pohon2 hijau rimbun,,,dan len2 lah...

Sekian dahulu..coretan demam aku inih…

Salam….

: )

3 comments:

Anonymous said...

demam2 pn boleh tulis lg ek...
kdg2 jd lalang pn ok gak,untuk situasi ttu..hati org kna jga..sbb hidup berorganisasi...
p/s demam jiwa 2 cmna??hehehe....
take care tau...

iBNu iSMAil Al-SalaM said...

ahhhaaaa,,,,cam tau ja sapa mengomen ni...hmm...demam jiwa ni,,,bila kita demam,,,skali ngan semangat2 kita jadi lemah,,,

Anonymous said...

cmna leh tau???hehehe....
jgn men ujan atau berjemur tga panas xdemam le....hehehe

Masukkan Email disini, supaya anda dapat UPDATE!!!:

Delivered by FeedBurner

Custom Search