Popular Posts

Friday, May 22, 2009

Coret soudah,,jangan carut.,..6

Wau…dah dekat 2 bulan,,,aku kat sini,,dan x balik kampong lagi….dan alang2 aku pun amik cuti 5 hari nanti….maka cukuplah dekat dekat 10 hari akan ku gunakan untuk balik kedah…coba ke knuri kawan2 aku…n akan kugunakan masa tu untuk bagi cekap sket bawa keta ceret kuaga aku tuh.,..

Supaya aku leh bawa keta tuh.,.meh balik behrang ni,,,dan akan ku postkan Honda bapak aku tu balik ke selama….amcam,.,,best x rancangan aku?...haha,,,

So apa anda rasa pas 2 bulan jadik pensyarah kat PSAS???

Bagus!!!....ni jawapan aku…

Ada mende x yang nak di komen?

Ada..tapi x penting…

Kenapa x penting??

Sebab lebih baik aku komen atau kritik diri sendiri…aku nak cuba betulkan diri aku dulu…

Kenapa???

Sebab prinsip aku ni ‘follow the rules,,,until you can change the rules’,,,maknanya ikuuuuuuut saja peraturan….sehinggalah anda punya kekuatan untuk menggubal peraturan,,,

Isk3x….kalau ko x dapat gak kekuatan tu??

Usaha lagi….

Kalau ko dah habis usaha pun x dapat kekuatan tu lagi???

Usaha lagi,,,

Kalau ko sampai mati pun x dapat jugak kekuatan untuk gubal peraturan yang kau x suka tu???

Sekurang2nya aku mati berusaha….(daripada mengkomen2 dan merungut2 yang tidak ada kesannya)

…………

Jadi rumusannya,,,,ubahlah diri sendiri dulu…kuatkan diri sendiri dulu..kritik diri sendiri dulu…sendili duluuu maaaa….

Lu pun ya dili duluuuu maaaa…maaaa…

Baharulah anda boleh mengubah sesuatu keadaan,,,

Sibukkan diri untuk berusaha menguatkan diri sendiri.,..dan diharamkan merungut,,,apatah lagi mengkritik sesuatu perkarayang anda sendiri X DAPAT KAWAL,,,

Sekian dahulu coretan aku….

Till next time…

Salam…

2 comments:

ambun_pagi said...

encik usaha..encik xpnah fedap ke dlm berusaha..camner nk jdkn seme bende istiqamah dlm life kiter..sbb pglaman sy sendiri sbg manusia mmg kdg2 saya kalah dgn diri sendiri..fedap ler tuh..pastu camner encik usaha motivate diri sndiri??

iBNu iSMAil said...

jawapan cik ambun ada kat post selepas post ni.,..

Masukkan Email disini, supaya anda dapat UPDATE!!!:

Delivered by FeedBurner

Custom Search