Popular Posts

Sunday, December 11, 2011

Contoh Kiraan Gaji dari SSM DG41 P1T8 ke SBPA DG41 1-1 T4. Penjawat Awam...



Kawan Kita
    • akmal
    • ce explain aku
    • ssm sbpa?
    • p2 psl kenaikan gaji?
    • soalannya ?
    • specific le,..
    •  
·                            Kawan Kita
    • ok
    • skrg tgga gaji aku p1t8
    • anjakan januari
    • kalu ssm, naik bape?
    • tahun 2011 t8?
    •  
·         Kawan Kita
    • yup, jan 2012 naik t9
    • kalu ssm cmne?
    • bagi aku gaji pokok t8 n t9 kat aku...
 Kawan Kita
    • siot laa
    • aku konfius
    • ye la,,,,bagi kat aku jap..nilai t8 n t9 dg,,,,,skil gaji dg untuk sbpa hang ada kan?
    • meh aku tolong kirakan mengikut kefahaman aku...n aku akan bg beza kalau hang stay ngan ssm
Kawan Kita
    • ok
    • kalu ssm dgn sbpa bape beza?
    • tlg kira boh
    • pening aku
    • ye la,,,,bagi aku data dulu..peningkatan tu berbeza...cek skil gaji ssm...berapa nilai t8 n t9
    • bagitau aku jap
Kawan Kita
    • aku xingat la plk
    • jap
    •  
    • diploma pendidikan hang diambil kira kan? so hang start ngan t6 tul x?
Kawan Kita
    • btol
    • la ni t8
    • thn dpn t9
    • so cmne?
    • aku kt kdai mkn ni
    • haha...ha, cr le data aku minta tadi
Kawan Kita
    • ssm t8 $2329, t9 $2419.45
Kawan Kita
    • tlg kira jap
    • kalu ssm bape? sbpa bape plk?
    • ok,,,,,hang ada skil gaji dg untuk SBPA punya x?
Kawan Kita
    • tarak
    • ok, xpe, aku cekkan japgi

Kawan Kita
    • jap sbpa t8 $3535, t9 $3765
    • yg sbpa baru ni x tmasuk elaun2 kan?
    • if choose SBPA:

      1. Hang akan dihadiahkan 1 KGT SSM, so t8 naik t9 : 2419

      2. Nilai T9 akan dibawa ke skil gaji SBPA, dan nilai yang SAMA atau jika tiada maka pilih NILAI YANG LEBIH. so aku check mengikut data kat internet(xtau betul ke tak) : SBPA DG41 1-1 T4: 2615

      3. Untuk tahun 2012 dapat pula satu KGT SBPA: T5 : 2845

      if choose SSM forever n ever:

      1. Gaji hang cuma DG41 P1T9: 2419
      ...

      BEZA: 2845- 2419 : RM 426

      Tahun 2013: SBPA =RM3075.00...SSM = RM 2509.90

      BEZA: Kira sendiri...


      Apapapun tunggu mesyuarat CUEPACS dulu..depa kata nak kaji,,,,

      ada banyak perkara akan berubah jika masuk SBPA...
    • fahem?

      aku nak kongsi perbualan kita ngan orang ramai ni...



Link2 berkaitan:


KLIK UNTUK PERBINCANGAN HANGAT SBPA 

1. Link-Link Download Pekeliling SBPA Penjawat Awam Setiap Jabatan dan Link-Link Penting  Mengenainya 

2. Isi Penting Pekeliling SBPA Penjawat Awam

3. Kaedah Pemindahan Gaji Penjawat Awam dari SSM ke SBPA

4. Slide menunjukkan Kaedah SSM ke SBPA dan Mengenai KGT

5. Tindakan Yang Bakal Diambil Terhadap Penjawat Awam LNPT kurang 70 markah dari KPPA JPA

6. Ulasan Kebaikan SBPA terhadap Penjawat Awam dari KPPA JPA

7. Contoh Kiraan Gaji dari SSM DG41 P1T8 ke SBPA DG41 1-1 T4. Penjawat Awam...


8. Rumusan Penjelasan KPPA JPA mengenai SBPA DIALOG TV1

9. CUEPACS vs JPA.. 


10. PM stuju Tangguhkan SBPA




1 comment:

Ckg Sham said...

assalam boh....
nak tanya sebab kita masih konpius..DG41 SSM
A & B mula bertugas pada tahun yang sama 2004
A : P1T11 (2011) RM2600.35
B : P2T11 (2011) RM2736.67

sbl SBPA...A & B dinaikkan 1 tanggagaji menjadi :
A : P1T12 RM2690.80
B : P2T12 RM2831.29

dan kemudian mengikut sifir gaji SBPA, haji A & B menjadi : (sebab mengikut yang terdekat dgn gaji terakhir)
A : DG1-1 T5 RM2845
B : DG1-1 T5 RM2845
(betul ker kiraan ni boh?)

kalaulah betul,bermakna B rugi sebab dia dah lulus PTK 4-4 dan naik ke P2 sedangkan A hanya kenaikan gaji biasa setiap tahun.
Jadi x nampak faedah lulus PTK sbl ni pun kerana kawan yang tak lulus pun akan sama ngan org yang dah lulus PTK...:(

Masukkan Email disini, supaya anda dapat UPDATE!!!:

Delivered by FeedBurner

Custom Search