Popular Posts

Tuesday, September 20, 2011

Tips 31 ke 40: Maklumat, tips dan persediaan aku untuk temuduga/interview perlantikan tetap DH41 PPPT SLTP DPLI KPT oleh SPP....bulan januari nanti....(khusus untuk

31. jangan sombong dengan penemuduga
32. jangan berpolitik dalam temuduga
33. bila disuruh ber bahasa ingris....bantai je...yang penting anda
34. nampak confident....dan ada usaha untuk maju...
35. yang penting anda jangan malu keluarkan emas dalam mulut tu( cam no 33)
36. senyum semanis mungkin.,,,
37. jangan gelabah,,,rileks dan tonjolkan sikap optimistic
38. bila ditanya tentang kelemahan,,,sebutkan kelemahan yang boleh mengukuhkan personaliti anda yang baik...contohnya...”saya kurang lancar kerana itu saya cuba berbahasa inggeris di rumah dengan keluarga saya, saya percaya latihan akan membuahkan hasil yang baik”..maknanya,,,bila sebut kelemahan,,,sebutkan sekali langkah anda untuk mengatasi kelemahan itu...
39. tegas dengan pendirian/jawapan anda....dan berikan hujah yang bernas tetapi tidak menyakitkan hati...
40. tetapi bila dinasihati apa yang perlu anda ubah untuk menjadi pendidik yang mantap,,,,dengar dengan penuh penghayatan(tonjolkan)...dan ikhlaskan diri menerima nasihat daripada penemuduga,,,,kadang2 anda dah dapat keje tu...so diarang nasihat,,,supaya anda lebih baik,,,





No comments:

Masukkan Email disini, supaya anda dapat UPDATE!!!:

Delivered by FeedBurner

Custom Search