Popular Posts

Sunday, August 2, 2009

burung,,,,doa....bangkai....


bangkai gajah,,,,hang tutup macamana pun,,,,xkan hilang bau dia...xkan tersembunyi kewujudannya,,,


dan nak dijadikan cerita....aku singgah di rnr sungai perak...masa aku on deway balik kedah...dari behrang ni...

aku singgah wat jamak dan qasar...

last sekali aku sujud minta ampun kat tuhan,,,

dengan doa dan permintaan ampun,,,yang aku sniri tau aku kurang kusyuk...

dan aku cuba mengkusyukkan diri sendiri...

cuba berperasangka baik dengan Allah,,,

cuba berprasangka baik dengan masa depan aku...

cuba berprasangka baik dengan diri aku sendiri...

...............................

tiba2,,,

KEDEPUK!!!!

sekor binatang jatuh ke kaki aku...time akhiran aku sujud doa minta ampun...

cepat2 aku aminkan doa....

dalam hati "apakejadah binatang tikus mana pulak nak bermanja dengan aku ni..."

dan bila aku tengok...

dia terbeliak bijik mata....

keras,,,,x bergerak....aku terkesima sebentar...

"dah mati dah pun" lebih kurang kata pakcik yang jernih air muka dia dengan senyuman...dia pun ternampak fenomina tu..

burung tu dah mati..jadi yang jatuh tu bangkai....kena atas sejadah yang aku pinjam...kena kaki aku...

jadi aku pun jirus air kat bahagian sejadah yang kena bangkai tu,,,,

burung tu aku ambil dan tauk dalam tong sampah kat luar masjid....

dalam hati aku sebut...

"ibnuismail, taubat kau taubat seorang penipu..."

kemudian dalam hati aku merayu

"ya Allah ampunilah dosa2ku..."

dan

"Ya Allah matikanlah aku dalam iman..."

dan sekarnag aku berdoa...

"Ya Allah matikanlah kami semua ini,,,,dalam Iman..."

No comments:

Masukkan Email disini, supaya anda dapat UPDATE!!!:

Delivered by FeedBurner

Custom Search